1 maand, 30 dagen, 20% van de tijd. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu 1 maand, 30 dagen, 20% van de tijd. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu

1 maand, 30 dagen, 20% van de tijd.

Door: Jantien Tap

Blijf op de hoogte en volg Jantien

02 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

Hola!

het is alweer een maand geleden dat ik hier aankwam. Dat betekend 1 maand zit erop, 20% van de tijd is al voorbij en nog maar 80% te gaan. Ongelovelijk.

Ik heb het hier erg naar mijn zin! De tijd vliegt.
Ondertussen super goed bezig geweest aan school, ondanks het nog erg mooie weer. Projectplan is verzonden en de organisatie analyse is in de maak. Onderzoek is ingeleverd! Ik moet zeggen het valt op sommige punten wel vies tegen alles online te volgen.

Leuk om te horen was dat mijn beurs eindelijk onderweg is. De 700 euro die mij moet helpen rond te komen en leuke dingen te doen liet even op zich wachten (3maanden) maar staat nu binnen een maand op mijn rekening! Wat fijn!!! Go Erasmusbeurs!

De tijd gaat straks ook snel als je erover denkt. Volgende week komen mijn ouders 4 dagen, die week erop mijn vriend en dan is oktober alweer over!
In november krijg ik mijn broer schoonzusje en haar familie ook nog op bezoek! FEEST!! Ik hou bijna geen vrije weekenden meer over!

Afgelopen weekend met mijn huisgenootje wezen stappen. Alles begint hier natuurlijk veel en veel later wat wel even wennen is! Het idee was naar Opium te gaan, een van de commercieelste clubs hier in Barcelona. Entree is rond de 20 euro maar via een gastenlijst konden we gratis naar binnen. Een beetje te laat ingeschreven en een beetje te laat aangekomen tóch met onze mooiste glimlach in de gastenlijst rij gaan staan. Toen we zeiden dat we op de lijst stonden en onze namen gaven werd en nee geknikt. Sorry guys you're not on the list.. Ach het was te proberen.. toch? De andere bewaker kwam erbij staan en vroeg of we met zijn 2e waren.. Ja alleen deze 2 lange blonde meiden meneer. Nou loop dan maar door ;) En daar stonden we dan tussen allemaal rijke lui in overhempjes, vrouwen op hakken en drankjes van €10,- per stuk..
Wat hebben wij gelachen die avond zeg! Heerlijk!

Tijd om op internet te gaan zoeken naar kaartjes voor FC barcelona - iemand goedkoop hahah!! Wil dat wel eens meemaken samen met mijn huisgenootje voor haar verjaardag met 2 andere!

Ondertussen is het eerste indische gerecht al gegeten. Een gele rijst met yoghurt en de smaak van komijnen zaadjes! Ik moet toegeven het was wel heel erg lekker! Thanks Avi!

Helaas werkt het huis waar ik in woon niet helemaal mee. De wasmachine zit op mijn einde.He water loopt niet weg als die klaar is. Oftewel: doorweekte kleren.. Nu nog geen probleem want alles droogt super op het dakterras maar voor straks als het kouder wordt is het een probleem. De mail naar de huisbaas is eruit. Of een nieuwe wasmachine of vergoedingskosten voor de wasserette (minimaal 20euro per maand).
Eens zien wat het antwoord wordt!

Momenteel zit ik op mijn nieuwe werkplek: Het stadspark bij mij om de hoek. Wifi punten waar nodig en heerlijke open grasvelden oftewel"perfect voor een kleedje, een laptop en schoolopdrachten''

Straks even kaarten halen voor het uitstapje met mijn huisgenootje zondag: Met allemaal erasmus studenten en vrienden naar de Montserat.
Het aller hoogste punt van barcelona. Het is een hele dagtrip van 9 uur tot 9 uur, maar ach! dan zie je nog eens wat!
Montserrat is een berg in Catalonië, Spanje. Volgens de overlevering is dit de belangrijkste en meest mysterieuze berg van Catalonië. Hij is ongeveer 50 km ten noordwesten van Barcelona gelegen en vormt de scheiding tussen de comarca's Anoia, Bages en Baix Llobregat. Op de berg zijn het heiligdom en het Benedictijnse klooster van Montserrat gevestigd. Deze gaan wij ook nog bezoeken deze dag!!
De berg torent uit boven het in de omgeving vrij vlakke Catalaanse landschap, met de Sant Jeroni als hoogste piek (1236 m). Andere hoge pieken zijn de Cavall Bernat, Les Agulles, Serrat del Moro, Montgrós, Sant Joan en Palomera.Wij zullen sowieso naar Sant Joan gaan, ben benieewd naar het uitzicht!
Fotos de zullen verschijnen na het bezoek.

Mijn spaans is nog onder de maat helaas! maar zo snel gaat dat dus niet. Ik neem geen lessen want ik vind ze zo verschrikkelijk duur en voor de school lessen die wel goedkoop zijn was ik te laat. Helaas pindakaas!
Dan maar uit de boeken van mijn huisgenootje leren en met gekke telefoon apps kom je ook wel ver!

Hasta Luego!

Jantien


  • 02 Oktober 2013 - 15:20

    Stefan:

    Echt super leuke ervaringen joh! Ben benieuwd naar de foto's!

    xx Stefan

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Jantien

Tijd voor avontuur! Op naar 5 maanden Barcelona voor stage!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 7526

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 28 November 2015

Spaans leren in Valencia

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Buitenland stage bij Cruising Barcelona

Landen bezocht: