Terug van weggeweest - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Jantien Tap

Blijf op de hoogte en volg Jantien

26 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

3 ongelovelijk drukke maar geweldige weken zijn voorbij gevlogen. Mijn lieve ouders zijn 4 dagen op bezoek geweest en een weekje later kwam mijn vriendje alweer op bezoek!

Veel nieuwe dingen gezien en meegemaakt, de dierentuin, de Ramblas/la boqueria, Parc Guëll, Magic Fountains Monjuic, het nieuwe winkelcentrum, het columbus beeld, de diepste metro halte van Europa, de fontein in het stadsparc De Font de la Cascada, de Sagrada en tientallen verschillende restaurantjes en winkels kunnen van mjn to do list af.

Wat kunnen dingen van thuis toch lekker zijn, even een hapje ontbijtkoek, een pepernoot en een suikerwafel waar je tanden er niet van uitvallen door de zoetheid. Mijn ouders hebben me lekker verwend! Thanks papa en mama! We hebben samen super leuke dingen gezien en gedaan. Fietsen in zo'n grote stad is voor Nederlanders wel even wennen maar het is helemaal goed gekomen. Je moet het gewoon even durven.

Met Dimitri ben ik op strafkamp geweest, zo zeg ik het zelf. Kilometers gefietst, uren gewandeld en verschrikkelijk veel ondernomen. Even zitten zat er niet altijd bij! Wat is het toch leuk om samen leuke dingen te doen in een andere stad!

Iedereen had mij vertelt dat de dierentuin toch wel een beetje tegenviel. Maar met mijn duirentuin verleden won de nieuwschierigheid het van me en ben ik samen met Dimitri en Lorena ernaartoe gegaan. Slim op de zondag want dan was toch alles dicht.. BEHALVE de dierentuin. Zo gingen wij samen met half barcelona gezellig naar de dierentuin. Haha, nee het viel mee.. op de rij bij de kassa na. Het park was groot opgezet en ik moet zeggen ik heb me heerlijk vermaakt! Veel andere dieren en manieren van tentoonstellen. Al kan niemand op tegen onze klim-alles-rout in DierenPark Amersfoort! Ik vond het, mijn 15 euro meer als waard!

En ja Parc Guell, wat een avondtuur was dat! Op internet vond ik een speciale route,waardoor je niet eerst 20 minuten berg op moest lopen om bij de ingang te komen maar een route waarbij je vanaf een onbekende metro halte maar 700 meter, berg af, moest lopen! Klonk als een goed idee! Na en kwartiertje in de metro moesten we overstappen naar een kleine metro de eigenlijk tussen 5 haltes heen en weer pendelde. Zo kwamen wij, 1 halte verder, uit bij onze eindbestemming. Een van de diepste metro haltes van europa. De uitgangen van de metrohalte liggen namelijk vrijwel bovenop de heuvel El Coll, terwijl de metrolijn 104 meter onder deze uitgangen ligt, je moet dus flink omhoog met de lift. Vervolgens kom je in een tunnel uit waar je in de verte licht ziet, met van die schiphol achtige roltrappen wordt je daar naartoe gebracht. En dan ineens.. sta je buiten! achter je zijn 2 stijle roltrappen omhoog en vanaf daar dus 5 minuutjes lopen om op het hoogste punt van Parc Guell te eindingen. Ik moet zeggen, het park was erg leuk! Het was eigenlijk gewoon appart. Ik was wel precies optijd want vanaf vandaag is de entree voor het parc van 0,- euro naar 8,- euro gegaan! Ik weet eerlijk gezegd niet of dat het waard was hoor..! Maar het was zeker iets wat ik nog graag wou zien. CHECK!

Na maandag een wat rustiger dagje gehad te hebben met Dimtri was het dinsdag weer over met de pret. Met zijn 2e zijn we 3 uur lang gaan fietsen. Op mijn kaart een leuke route te hebben uitgestippeld zijn we ongeveer heel barcelona by bike wel langsgeweest. Van de Gaudi huizen tot het concert gebouw, de arc de triomphe, het strand voor een pauze en natuurlijk alle wijken! Zo kwamen wij ook langs het columbus beeld. Zoals mij de vorige keer al was op gevallen kan je helemaal naar boven met een lift en sta je ineens, midden op een rontonde op 60 meter hoogte Barcelona te bekijken. Goed plan leek mij! En wat een gaaf uitzicht zeg! Veel leuker en mooier dan ik had verwacht. Groot is de ruimte niet waar je staat maar het uitzicht maakt alles weer goed.

Wat een avonturen heb ik toch weer meegemaakt.

Ik begin in herhaling te vallen als ik zeg DE TIJD VLIEGT ECHT! Maar het is wel zo.. Over een week ben ik hier al 2 maanden, het voelt als 2 weken.. maar toch voel ik me thuis hier. Het is vertrouwd en goed zo.

Al moet ik zeggen schoolwerk is en bljft echt lastig. Wat ik voor mijn stage moet doen zoals de organisatie analyse etc. dat lukt allemaal wel! Maar voor het vak onderzoek zit ik om de vraag vast. Lastig als je normaal altijd de controle had over de informatie en je nu achter de feiten aan moet lopen.. Je mist toch heel veel uitleg die een standaard powerpoint je niet kan vertellen helaas.
Maar eens maandag (op mijn vrije dag) eraan gaan zitten!

De seconden tikken voorbij en zo mag ik vannacht een uurtje langer slapen. WINTERTIJD! Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal NIET erg!! Echt winter is het nou nog niet hier.. Ik loop nogsteeds in mijn tshirts met korte mouwen en morgen wordt het mijn korte broek uit de kast halen want de 28 graden lachen me tegemoet.
Vanaf november zeggen ze wel dat het minder wordt, snachts en sochtends kan de temperatuur dan rond de 10 a 15 graden liggen BRRR! Maar overdag blijft het de komende weken nog boven de 20. Mij hoor je niet klagen!

Hasta Lugeo,
Zal er zo maar eens weer wat fotos bijplaatsen want daar heb ik er ook weer genoeg van!

Jantien

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Jantien

Tijd voor avontuur! Op naar 5 maanden Barcelona voor stage!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7535

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 28 November 2015

Spaans leren in Valencia

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Buitenland stage bij Cruising Barcelona

Landen bezocht: