Dinsdag 3 december, Wat?! DECEMBER???? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 december, Wat?! DECEMBER???? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 december, Wat?! DECEMBER????

Door: Jantien Tap

Blijf op de hoogte en volg Jantien

03 December 2013 | Spanje, Barcelona

Oeps, een maand niet geblogged,. Ik ben echt heel druk geweest afgelopen tijd dat de inspiratie voor een blog er een beetje bij in is geschoten. De winter is hier ook begonnen, bladeren op de grond en de kou slaat toe. Tenminste, dat vind ik. Het bezoek dat ik heb gehad de laatste weken liep met open jassen en zonnebrillen. Kom ik aan met me handschoentjes.. Misschien heb ik iets teveel zomer maanden gehad?

November was de maand van goed en slecht nieuws. Een warrige maand die precies het midden van mijn stage heeft aangegeven. Ik heb 2x bezoek gehad van mijn broer en 1x van mijn 4 beste vriendjes (Dimitri,Marc,Marijn en Barry BEDANKT!)
Begin november was mijn grote broer hier op zaken reis, of ik even langs zijn hotel kon komen hij had wat spullen van thuis mee. Prima, ik met de metro een half uur aangezien zijn hotel iets buiten de stad zat.
Elke keer als ik de trein naar de airport nam zag je in de verte een hoog gebouw met een of andere glazen space shuttle op het dak. Ik herinner me nog goed dat mijn vader het een ´´lelijke glaze spaceshuttle met een boom in het midden´´erin noemde. Zal je het krijgen, ik stap uit de metro, kom boven de grond. Voor welk hotel sta ik? Precies. Het space shuttle hotel was het 5 sterren hotel waar mijn broer verbleef. Wat een giller. Een prachtig hotel met 25 verdiepingen (volgens mij). Mijn broer zat op 23, wat een prachtig uitzicht!!! (foto's volgen nog)
Daar was ik dan om een lekkere chocolade letter met nootjes, marsepein, mijn handschoenen en een chocolade reep die me vertelde ´Ik vind je lief´. Heerlijk! Helaas had hij ook slecht nieuws meegebracht. Het aller liefste nichtje van mijn papa was overleden. Mijn lieve tante is er niet meer. Wat een rotnieuws. Hoe lastig zoiets ook is, je kan niets. Behalve het proberen te bevatten. Nou lieve tante, ik denk nog veel aan je hoor! Elke keer bij het hardlopen zie ik die ene heldere ster. Ik weet dat je daar ergens boven bent. Een vette knipoog voor jou die trots op me neerkijkt. Dan kijk ik, wat ik altijd heb gedaan en zal blijven doen, tegen je op!

Na enkele dagen waarin in mijn broer niet heb gezien vertrok hij weer terug naar Nederland, maar 10 dagen later kon ik hem alweer van het vliegveld halen aangezien hij met zijn vriendin en haar ouders + broer hier op citytrip naartoe kwam!
Lena was ook jarig in de tijd dat ze kwam, we zijn met zijn alle een stuk wezen fietsen. Ja 4 uur lang hebben wij Barcelona onveilig gemaakt. In het Engels moest ik al mijn verhalen die ik wist vertellen. Dit kwam voor mij wel goed uit aangezien ik mijn Engels mondeling maximaal wil verbeteren. Dit was echt een hele goede oefening. En ze hebben er nog van genoten ook! Wat voelde dat goed. Wel merkte ik dat ik niet meer kijk als een toerist. Moeilijk uit te leggen maar die supermarkt die je ziet is veelste duur, we kunnen beter 100 meter verder lopen. Of het feit dat ik niet meer opkijk van wat palmbomen, Pakistanen die op straat bier verkopen(OM 11 UUR S OCHTENDS), vuurwerk om een onbekende reden, Siestas en extreem veel getoeter. Ik ben eraan gewend. Barcelona is nu ook thuis voor mij. Ik WOON hier en het is geen vakantie meer.

Dit is hetzelfde gevoel dat ik kreeg toen mijn lieve vrienden er waren. Ik mocht ze echt rondtoeren door Barcelona. Een echte gids. Ook met hen heb ik een fietstour gedaan. Dit keer heb ik gewoon geen kaart gebruikt. We hebben 15 KM gefietst en ik wist de weg helemaal uit me hoofd. Ze noemde iets en ik fietste er wel naartoe. Op zulke momenten besef je wel van wauw ik kén het hier gewoon. Barcelona zal nooit meer een vakantie gevoel voor mij geven denk ik. Het zal een hele bekende plek worden.
Met mijn vrienden heb ik ongelofelijk veel lol gehad. Wat heb ik ze allemaal gemist. En ook degene die niet mee waren, denk wel aan jullie!! Wanneer zulke mensen je komen bezoeken besef je of je veranderd ben of niet. Ik merk dat ik nogsteeds mezelf ben en dat deze vrienden échte vrienden zijn. Mensen waarmee je misschien wel oud wordt. Elkaar 3 maanden niet zien en nog steeds het gevoel hebben alsof het gister was dat we voor het laatst gingen feesten, tafelvoetballen of naar de stad. Die vrolijkheid kon ik echt even gebruiken, al moet ik wel zeggen WAT EEN RUST toen ze wegwaren. 4 geweldige gestoorde vrienden is toch wel veel in mijn appartementje. Maar wat heb ik genoten!!

Ondertussen moest er ook gewoon 35 uur per week gewerkt worden naast al dat uiteten, fietsen en genieten. Het klopt wat ze zeggen over het werken in een winkel. Na een paar weken weet je alles en wordt het een ritme. Gelukkig biedt deze stage mij veel meer mogelijkheden om de andere kanten te zien. Het werken in deze winkel is nu een ritme, toch is het elke dag anders. En het blijft secuur werk. Je werkt met datums, tijden, aanvragen en gidsen die op tijd moeten zijn. Bij het verhuur altijd de datum van de ID kaart o.i.d. checken want anders kunnen ze er gewoon met de fietsen vandoor! Genoeg om op te letten.
Maar hoe komt het nou dat mensen bij ons terecht komen? Hoe werkt onze social media? Waarom hebben we twitter we doen er niks mee? Past dit wel bij onze huisstijl en visie/misie?
Zoveel dingen om over na te denken en dat doen we dan ook intensief met zijn alle. Je kan uit dit bedrijf net zoveel halen als dat je zelf wil. Je kan er zoveel extra uit halen, als je dit zelf maar aangeeft en doet.
Ik heb besloten dat ik als stage opdracht een promotieplan ga schrijven, of concept plan. In ieder geval iets waardoor zij maximaal gebruik kunnen maken van de promotiemiddelen die zij hebben. Dit kan ook altijd nog in de vorm van een advies rapport..... zoals je ziet zit ik een beetje vast. Ik weet welke richting ik op wil maar alles kan en alles mag. Keuzes zijn soms lastig .Morgen maar even een gesprek met mijn Docentbegeleider van school. Misschien kunnen we samen de knoop doorhakken.

Ondertussen zit het eerste onderzoek erop, het vak Marketing Media staat op de planning voor de komende 8 weken. Door dit vak merk ik dat hier heel erg mijn interesse ligt. Wat vind ik het leuk om uit te zoeken waar een bedrijf voor staat en hoe zij het beste gebruik kunnen maken van media en hoe de marketing in elkaar zit.

En even tussendoor, het is al December? Heeft iemand die horen binnenkomen, ik namelijk niet.. Krijg net een berichtje dat het in Nederland -3 graden is.. Sorry maar ik kan en wil het me niet voorstellen. Het is voor december erg goed weer hier in Barcelona. Het is wel fris door de wind maar de zon schijnt ook. Buiten valt het eigenlijk wel mee. Vandaag is een goede dag! Het is namelijk 16 graden! Gemiddeld voor komende week wordt 13 a 14 graden voorspelt wat echt niet verkeerd is. Op werk is het wel koud maar gelukkig is daarvoor de kachel uitgevonden!

Over ongeveer 6 weken zit mijn stage er gewoon weer op.. Ik kan het niet geloven 20 weken zitten erop dan.. Ik ben hier nu 91 dagen, ik heb ongeveer nog 50 dagen te gaan.. Dan is mijn Barcelona avontuur voorbij. Niet aan denken en gewoon nog even genieten hier..!

De enige tour van vandaag komt er al weer aan dus ik ga maar een einde maken aan mijn blogg.
Nu maar goed proberen het weer bij te houden want een maand niet gebloggd is een maand niet geleefd. (Ik vergeet gewoon weer wat ik heb gedaan.. gelukkig heb ik mijn plakboek nog!)

Tot snel lieve mensen

Liefs,
Jantien

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Jantien

Tijd voor avontuur! Op naar 5 maanden Barcelona voor stage!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 7537

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 28 November 2015

Spaans leren in Valencia

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Buitenland stage bij Cruising Barcelona

Landen bezocht: