De eerste dagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jantien Tap - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Jantien Tap

Blijf op de hoogte en volg Jantien

06 September 2013 | Spanje, Barcelona

Jaja, het is alweer enkele dagen terug dat ik het (toen) koude Nederland verliet. Ondertussen zijn we alweer 4 dagen verder en het leven hier begint te wennen. Dinsdag ben ik vroeg in de ochtend aangekomen en ben direct naar mijn 'huisje' gegaan. Nadat ik alles had uitgepakt en een plek had gegeven was het tijd om de stad te gaan verkennen. Lopend ben ik naar mijn stage adres gegaan. Dit was lopend wel erg ver (35 min lopen) Gelukkig kreeg ik natuurlijk een leuke fiets! Fietsen hier in Barcelona is in 1 woord ''Brutaal''. Je fietst tussen de autos, soms heb je een fietspad en soms is de stoep de plek waar je fietst! Super raar om je voor te stellen maar tot nu toe heb ik nog geen echte problemen gehad.
De eerste echte ontmoeting bij mijn stage adres was super spontaan. Mahrou mijn stagebegeleidster herkende mij meteen en was super enthousiast dat ik al lang kwam! Ik was van plan eventjes langs te gaan maar ben uiteindelijk zeker een uur tot anderhalfuur blijven hangen. Het is een super leuk bedrijf. Wat een groot voordeel is, het is Nederlands. toch een beetje thuis in deze grote stad. Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met de metro en heb ik boodschappen gedaan bij de Lidl, Ja die hebben we ook hier.

Woensdag was mijn eerste werkdag, 10 tot 3 waarvan ik 3 uur mee mocht met de fietstour. Wat een geweldige ervaring, op zo'n stoere cruiser heel barcelona doorcrossen. Ik ben verkocht!
Die middag lekker met mijn huisgenootje doorgebracht en de tijd vliegt hier echt. Samen naar Ikea geweest om een nachtlampje van €2,99 te kopen! Toen ineens was het alweer 11 uur voor we thuis waren!
Donderdag van 10 tot 8 gewerkt en uiteten geweest en vanochtend weer een werkdagje van 10 tot 8!
Nu gezellig met 3 meiden eten maken, lekkere Wraps!
Morgen wordt mijn eerste echte vrije dag hier dus eens zien wat we gaan doen!

Groetjes vanuit het warme Spanje,
Kus Jantien

  • 06 September 2013 - 21:44

    Petra Vastenburg:

    Hoi Jantien, wat.fijn dat de.eerste dagen zo goed zijn gegaan! Groetjes en liefs van ons!

  • 06 September 2013 - 22:24

    Bert:

    Een leuk verslag, ook over dat fietsen. Ze rijden je echt niet voor de sokken, maar de enige fietsen die ze in Spanje kennen zijn cross fietsen en wielrenners fietsen. Hier in Conil hebben ze een fietspad aan de zijkant van de weg van 80 cm breed voor twee richtingen ! en daarnaast een droge sloot en bij iedere kruising heb je een echte stoeprand van 10 cm hoog ! Waarschijnlijk voor de veiligheid of zo !
    Morgen een fijne dag en uit de zon blijven ! Groetje, Bert, Ageeth en Nicole

  • 07 September 2013 - 02:00

    Jantien Tap:

    @bert, hier hebben ze ook wel fietspaden op sommige grote wegen. Hier zitten ze met name in het midden van de weg samen met het loopgebied. En inderdaad 2 richtingen op 80cm breedte. maar op de wegen waar ze het niet hebben, ach daar dan maar over stoep of met het verkeer mee! gaat zeker goedkomen. hier hebben ze ook voor de bevolking fietsen die ze mee kunnen pakken en parkeren op speciale plekken voor die fietsen. dus genoeg fietsers!

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Jantien

Tijd voor avontuur! Op naar 5 maanden Barcelona voor stage!

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 7545

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 28 November 2015

Spaans leren in Valencia

03 September 2013 - 28 Januari 2014

Buitenland stage bij Cruising Barcelona

Landen bezocht: